И дали успехът им зависи от часовете, прекарани над учебниците
Снимка: Guliver / iStock
Зависи ли успехът на децата от времето, което прекарват в учене? Добър въпрос, но на него е трудно да се отговори, тъй като за качеството рядко може да се съди по количеството. И все пак, да сравним по този показател ученици от различни страни.
У нас учебните часове (по 45 минути) в средните класове са между 5 и 7, но няма точни данни за това по колко часа отделят учениците всеки ден за подготовката си извън клас.
В Русия средношколците стоят всекидневно зад ученическото бюро по 4-4,5 часа, но учат до късно нощем, пише letidor.ru и събира информация за ученици от други страни
Сингапур заема първо място в света по успех на учениците и се твърди, че именно там живеят най-умните гимназисти. Те, очевидно, се трудят много за тези резултати: за изпълнение на домашните си работи децата отделят по 10-12 часа седмично.
Финландия - в последните 30 години тази страна е успяла да създаде една от най-добрите образователни системи на света. Малките финландчета работят над своите домашни работи не повече от 3 часа седмично. Педагозите им са убедени, че след учебни занятия децата трябва да си почиват - много по-добре е да ходят в парка или на басейн, защото тези занимания са сто пъти по-полезни за детското развитие, отколкото да прекарват вечерите си над учебниците, според специалистите там.
В училищата във Финландия няма не само домашни, но и изпити и матури - в края на общообразователния процес децата правят тест, който не влияе на нищо.
Коста-Рика - разположена на два океана, тази страна за някои е земен рай и няма нищо случайно във факта, че изпреварва всички страни на планетата по индексът "щастие".
Тя не е на последно място и в образователните класации. Там 98% от населението между 15 и 24 години може да чете и пише. Правителството отделя колосалните 8% от брутния вътрешен продукт за образование и инвестира в развитието на млади умове. Децата учат по 3 часа в училище и по около 1-1,5 часа извън клас за домашните си.
Япония - смята се, че японските училища са сурови и взискателни, но това съвсем не е така. В началните класове децата не са натоварени с уроци, домашните им задачи не са много и за тях децата отделят около 3 часа седмично. В средните и гимназиалните класове количеството задачи се увеличава в геометрична прогресия и към края на образованието те учат едва ли не непрекъснато.
Всеки ден след училище повечето от тях отиват на gakudo (нещо като нашата занималня), където първо си почиват за малко и после започват да подготвят домашните си.
Чили - децата там отделят доста време за учене, средно около 1007 часа годишно и очевидно има защо - сред страните от Латинска Америка Чили заема първо място по успех на учевиците по литература и математика.
Еми Спасова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари